Weer thuis

7 september 2023 - Zwartewaal, Nederland

Na een lange dag en een zware vliegreis ( de ene keer is een lange vliegreis lastiger dan de andere keer) kwamen we gisteren heel moe thuis, daardoor hadden we het om 20 30 gehad en doken we ons bed in.

We hebben genoten van onze vakantie in Curaçao. De witte stranden, de prachtige blauwe zee, die helder is als glas. Genieten van de visjes onder het wateroppervlak. Alle kleuren hebben ze. Van geel naar blauw. Witte met zwarte met rare hoofdjes. Daarbij de schildpadden die in zee zwemmen. De leguanen die af en toe bij je komen kijken als je op je strandbed ligt. De hagedissen in allerlei kleuren. De vogeltjes in prachtig zwart geel met hun mooie fluitgeluid.

Maar Curaçao heeft ook een andere kant. Op weg naar de Westpunt zie je zoveel rommel. Plastic, kapot meubilair, auto's die rijp zijn voor de sloop en die staan daar maar. De Armoede onderweg naar Westpunt is schokkend, evenals de vele zwerfhonden, waar met name ik echt ontdaan van ben geweest.

De wegen zijn ooit mooi geweest denk ik, maar zitten vol met butsen en gaten. Evenals de looppaden, waardoor ik, met mijn verminderde diepte zicht, erg bang was dat er een keer zou komen dat ik weer een duikvlucht naar de grond zou nemen. En natuurlijk is dat gebeurt en heb ik ook in Curaçao de grond mogen kussen, gelukkig zonder dat ik een dikke enkel opliep.

Curaçao, we vonden dingen heel mooi en hebben daar echt van genoten, maar Curaçao heeft twee gezichten. Het tweede gezicht wordt vaak niet verteld in de  vakantieverhalen van mensen die Curaçao hebben bezocht. Daardoor was het voor ons echt een schok.

We hebben beide gezichten gezien, en zijn soms geschokt geweest. We hadden deze ervaring nooit willen missen. Weer een land afgestreept van onze Bucketlijst. Op naar het volgende land dat op onzelijst Bucketlijst staat.

Dat wordt wel een land waar wij heen kunnen met de caravan, want de vrijheid van het kamperen hebben  wij deze vakantie echt gemist.

Maar nu gaan we genieten van onze kinderen. Gaan we onze jongen feliciteren met zijn prestatie die hij heeft behaald de afgelopen weken toen wij weg waren. Gaan we weer veel kroelen met onze katten meiden.

Home sweet home.