Willemstad

30 augustus 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We beginnen ons avontuur in het zwembad vandaag. Wat is het warm. Zelfs de locals puffen onder warme temperatuur. De hoogste temperatuur die wij vandaag voorbij zagen komen was 37.2 graden.

Natuurlijk zijn wij eigenwijze mensen en wij hadden Willemstad als plan vandaag. Hoge temperatuur of niet, wij gaan naar Willemstad.

Op dit eiland ben je zo op je bestemming, dus waren wij om ongeveer 15.00 uur in de stad.

Ron parkeerd de auto bij Ford Renaissance en daarna lopen we de stad in. Prachtig om de gezellige gekleurde huizen te zien, die mooi afsteken tegen het water in de Annabaai.

Puffent lopen we over de pontjesbrug heen en lopen de straatjes in. We gaan we opzoek naar een grote pet voor Ron. De scherpe zon maakt dat Ron zijn hoofd is verbrand en die moet nu toch echt beschermd worden. Ron wil een petje met Curaçao erop, maar dat lukt niet want de Curaçao petjes zijn te klein voor Ron zijn hoofd. Dus kopen we even later een blauw witte pet bij een sportzaak. Ron is gelukkig met zijn pet en begint te lachen. "Nu ben ik echt zo'n Amerikaan, met die pet en die dikke pens." Hij heeft het nog niet gezegd of hij wordt door een dakloze man aangesproken als Big American. Ik schiet in de lach.

We lopen wat rond in de straatjes, maar al gauw wordt het ons te heet en ploffen we op een terras neer, waar we een heerlijke koude cola bestellen. Terwijl we de cola opdrinken, komt er net een zeeschip langsvaren en zien we we hoe de pontjesbrug wordt weggevaren zodat het zeeschip kan doorvaren naar open zee.

Nadat de pontjesbrug weer is terug gevaren, lopen wij weer naar de overkant en lopen door naar Pietermaai. Natuurlijk moeten we een foto maken van de letters Curaçao en Dushi. Ik sta nog even stil bij het standbeeld van Koningin Wilhelmina. Het voelt raar, je bent zover weg en toch voelt het heel Nederlands soms.

Na een uurtje of twee zijn we klaar met de warmte en stappen in de auto. Vandaag gaan we bij Gaucho eten. We rijden terug richting Jan Thiel en rijden een bergweg omhoog. Gaucho zit hoog en heeft een mooi uitzicht over de baai. Tijdens het eten genieten we van het mooie uitzicht op de ondergaande zon.

Na het eten rijden we terug naar ons hotel. Even later worden we blij van de airco in onze kamer. Bij deze temperatuur kun je zo blij zijn met de airco.