Nationaal Park Shete Boca

28 augustus 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag beginnen we met een ontbijt op de kamer terwijl Ron de Formule 1 kan volgen op de televisie..

Later in de ochtend vertrekken we naar Shete Boca. We rijden voor het eerst off road. Dat wil zeggen, we stuiteren in onze Kia Picanto over de weg heen, vol met kuilen en gaten. Soms moeten de kleine Picanto een heuvel op laten gaan, waar hij het toch moeilijk mee heeft. De Picanto is met ons ook wel behoorlijk zwaar beladen.

We rijden naar de eerste bezienswaardigheid, waar we de auto parkeren en richting de rotsen lopen. Het wandelen is lastig. Overal liggen rotsen en stenen, en aangezien ik nogal eens de grond kus omdat ik weer een steen of boomstronk  niet zie, vind ik het een beetje eng. Maar eenmaal bij de rotsen, is het uitzicht prachtig. Ron loopt nog even door naar de brug. Ik laat dat stuk voor wat het is, want deze held durft niet naar beneden te lopen.

Op naar de volgende bezienswaardigheid. Ook daar is het uitzicht prachtig. Ook hier loopt Ron een grot in die je kan bezoeken en ga ik weer de anti held uithangen en wacht netjes tot Ron de grot uitkomt.

Als Ron uit de grot komt loopt het zweet in druppels over zijn gezicht. Het is ook niet de beste dag voor zo'n onderneming, aangezien het behoorlijk warm is.

Ondanks de warmte rijden we door naar de volgende bezienswaardigheid. Hier is het weer een mooi uitzicht over de zee. We kijken hoe de golven tegen de rotsen kapot slaan

Er komt er een eind aan ons bezoek aan Shete Boka en we rijden via Grote Berg naar ons hotel om het zwembad in te duiken. Een bezoek aan het strand laten we vandaag voor wat het is.