Op pad

24 augustus 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag is de auto er en gaan we op pad richting westpunt.

We rijden eerst naar Grandi Beach om schildpadden te spotten. We ontwijken de gaten in de weg en komen dan ook een aangereden dode kat tegen op de weg. We worden er een beetje verdrietig van als we het beestje zien liggen. Na een ongeveer een uurtje komen we aan bij Grandi Beach. Het is druk op het strand. Wij lopen de stijger op om te kijken naar de schildpadden. Ik weet al gelijk dat ik niet tussen de schildpadden zal gaan zwemmen. Ik heb een beetje moeite met een drukke omgeving en het menselijk mierennest in het water kan ik niet aan. We maken een foto van de schildpadden en daarna lopen we nog even het strandje rond.

Daarna rijden we richting Playa de Lagoon. Een mooi strandje tussen rotsen en niet te druk. We nemen daar een verfrissende duik in het water. Het water is heerlijk warm en de zee is prachtig blauw.

Na onze duik rijden terug naar de JanThiel Baai waar we even lekker gaan relaxen op het strand bij de Zanzibar. En daar komt vlakbij ons ineens een  grote leguaan uit de boom. Hij sjokt vrolijk voor ons langs.

Om 17.00 uur wordt het tijd voor koffie en rijden naar ons resort. We hebben er weer een mooie dag opzitten.

1. Lenie vermeer:
    25 augustus 2023